Mezoterapi Nedir?

Mezoterapi,  dünya çapında estetik amaçlı yapılan tıbbi bir işlemdir. Bu yöntem ilk olarak 1952 yılında Dr. Michel Pistor tarafından uygulanmıştır.

Mezoterapi, cilt altında olan elastin ve kolajen gibi yapıları uyarır, kan dolaşımını sağlar.

Özellikle cilt sağlığı üzerinde oldukça etkilidir. Ayrıca, selülit, zayıflama, leke ve yara  tedavisi, spor yaralanmalı gibi birçok sağlık sorununa çözüm sunar.

Mezoterapi Nedir?

Mezoterapi, cildin ihtiyaç duyduğu mineraller, vitaminler, enzimler, amino asitler gibi yapıların tek başına ya da karışım olarak cilde uygulanmasıdır. Cildin ihtiyaç duyduğu yapılar mikroenjeksiyon yöntemiyle, cildin orta tabakasına verilir.

Bu sayede kan dolaşımı, lenfatik dolaşım sağlıklı olarak işler.

Mezoterapi Ne İşe Yarar?

1952 yılından beri kullanılan Mezoterapi sayesinde cildin ihtiyaç duyduğu vitamin, mineraller, aminoasitler, enzimler gerekli miktarda cilde enjekte edilir.  Bu işlem sırasında gerekli duyulan maddeler direk sorunlu bölgeye verilir. Bunun sonucu hastanın şikayeti oldukça kısa sürede, sistemik bir etki oluşturmaksızın tedavi edilir.  Tedavi, direk sorunlu bölgeye yapıldığı için maksimum fayda sağlar.

Mezoterapi tedavisi sayesinde cilt üzerinde oluşmuş hasar, tahribat, zayıf kan dolaşımı onarılır.

Mezoterapi Nasıl Yapılır?

Latince “meso” ve “terapi” kelimelerinden türemiş olan mezoterapi;  orta tedavi anlamındadır.

Bu tedavi cildin orta tabakasına uygulanır.  Hastanın şikayeti ve ihtiyacı doktor muayenesi ile belirlenir. Buna göre gerekli görülen vitaminler, mineraller, enzimler aminoasitler hazırlanır.

Hastanın ihtiyacına göre bazen tek bir madde kullanılırken, bazen karışım yapılabilir. Hazırlanan karışım ince uçlu iğneler yardımıyla, sorunlu bölgede, belirlenen yerlerin derisine enjekte edilir. Mezoterapi tedavisi yapılacak kişiye anestezik krem uygulanır, böylelikle işlem sırasında acı ve ağrı duyulmaz.

Mezoterapi Hangi Durumlarda Yapılır?

Mezoterapi her ne kadar estetik amaçlı bir tedavi olsa da birçok sağlık sorunun tedavisinde kullanılır. Mezoterapi yapılan başlıca şikayetler şunlardır:

• Ciltte meydana gelen kırışıklık
  • Cildin sarkması
  • Cilt çatlakları
  • Saç dökülmesi
  • Selülit
  • Zayıflamak amaçlı
  • Alerjiler
  • Göz altı torbaları
  • Göz altı morlukları
  • Spor yaralanmaları
  • Vitiligo
  • Fibromiyalji
  • Akut ağrılar
  • Kronik ağrılar
  • Saç ekimi sonrası
  • Menisküs yırtığı

Mezoterapinin uygulandığı başlıca durumlardır.

Mezoterapi Çeşitleri Nelerdir?

Mezoterapi tedavisinde kullanılan enjeksiyon tekniğine göre üç ayrı türe ayrılır.

Mezoterapi türleri şunlardır:

Üst deri mezoterapi

Nokta nokta mezoterapi

Kapsamlı mezoterapi

Bunların dışında yapılan bölgeye saç mezoterapisi, yüz mezoterapisi, vücut mezoterapisi gibi  türleri vardır.

Saç Mezoterapisi

Saç dökülmesi kadın ve erkeklerin ortak sorunudur.  Çoğu zaman ileri yaşlarda ortaya çıksa da bazen gençlik yaşlarında bile saç dökülmesi görülebilir.

Saç mezoterapisi, kadın ve erkeklerin ortak sorunu olan saç dökülmesi, kellik, saçkıran gibi şikayetlerin tedavisini sağlar.  Saç mezoterapisi, yavaş uzayan saçların daha hızlı ve sağlıklı uzamasını sağlar.

Saç mezoterapisi ne işe yarar?

Saç derisine ihtiyaç duyulan vitamin, mineral ve gerekli maddeler oldukça ince uçlu enjektörler kullanılarak enjekte edilmesine saç mezoterapisi denir.  Saç mezoterapisinin başlıca faydaları şunlardır:

• Saç derisinin ihtiyacı olan maddeler enjekte edilmesi sayesinde  kan dolaşımı hızlanır.
  • Saçların daha sağlıklı uzamasını sağlar.
  • Saç dökülmesini önler.
  • Kellik tedavisinde kullanılır.
  • Saç folikülleri canlanır.
  • Saç ekimi işlemini destekler.
  • Yeni çıkan saçların daha sağlıklı,hacimli olmasını sağlar.

Saç mezoterapi seansları hastanın ihtiyacına göre belirlenir. Hastanın şikayetine göre haftada bir yada iki defa, toplam 4 ial 10 seans yapılabilir.

Yüz Mezoterapisi (Mezolifting)

İlerleyen yaş, çevresel faktörler, yanlış beslenme, bazı hastalıklar sonucu ciltte kolajen kaybına neden olur. Bunun sonucu cilt dokusu hasara uğrar, yaşlılık belirtisi gösterir, lekelenmeler ortaya çıkar.

Mezolifting olarak da bilinen yüz mezoterapisi, cildi yeniler, ciltte meydana gelen hasarı onarır. Yüz mezoterapisi sayesinde yaşlılık belirtilerinden biri olan kırışıklık ve cilt sarkması giderilir.

Mezolifting oldukça etkili anti-aging tedavidir.

Yüz Mezoterapisi Ne İşe Yarar?

Yüz mezoterapisi işleminde cildin ihtiyacı olan bazı maddeler kullanılır.  Mezolifting tedavisinde cilde enjekte edilen maddeler şunlardır;

Hyaluronik asit, vitaminler, amino asitler, antioksidanlar, mineraller.

Cildin tazelenmesini, yenilenmesini sağlayan bu maddeler cilde minik iğneler yardımıyla enjekte edilir. Bu işlem öncesi anestezik krem uygulanır.

Yüz terapisinin başlıca faydaları şunlardır;

• Yüz mezoterapisi cildi yeniler;
  • Cilt sarkmalarını giderir,
  • Etkili bir anti-aging olan mezolifting  kırışıklıkları giderir,
  • Cilde parlaklık verir,
  • Lekeleri giderir,
  • Cildin elastikiyetini artırır,
  • Cildin nem oranını artırır.

Yüz mezoterapisi seans sayısı kişinin ihtiyacına göre değişir.  Ortalama olarak 4-8 seans arası önerilir. Bu tedavi 3-6 ay arayla tekrarlanabilir. Bu sayede cilt tazeliğini, gençliğini koruyacaktır.

Selülit Mezoterapisi

Selülit, bir kan dolaşımı sorunudur. Kadınlarda daha sık görülse de erkeklerde de selülit oluşabilir. Her yaş grubunda görülen bu hastalık mezoterapi sayesinde tedavi edilebilir.

Mezoterapi ile cildin altına gerekli maddeler enjekte edilir. Bu sayede kan akımı ve lenfatik dolaşım sağlıklı hale gelir. Yağ depoları çözülür, sertleşmiş bağ dokusu eski haline kavuşur.

Mezoterapinin bu faydaları sayesinde ciltte oluşmuş olan selülit görünümü giderilir.

İğnesiz Mezoterapi Nedir?

İğneli mezoterapi oldukça güvenilir bir tedavi yöntemidir. Ancak bazı kişilerde iğne korkusu olabilir. Bu durumda olan kişiler için iğnesiz mezoterapi yardıma koşar. İğnesiz mezoterapi “mezopeeling” olarak da bilinir.

İğnesiz Mezoterapi Neye Yarar?

Mezopeeling olarak da bilinen bu yöntemin başlıca faydaları şunlardır;

• Yüz, boyun, dekolte bölgelerinde oluşan sarkmaları giderir.
  • Çatlakları giderir
  • Cilt lekelerini giderir.